Logopédusoknak

Decemberi DEMO-napunk

A Démoszthenész Egyesület ebben az évben utolsó DEMO szakmai napja dec. 2-án pénteken kerül megrendezésre 15.00 és 18.00 között.   BESZÉLJÜNK A NYELVVIZSGÁRÓL ÉS A FELSŐOKTATÁSI FELVÉTELI ELJÁRÁSRÓL… és arról, hogy mit jelent ma tanulási nehézséggel, vagy zavarral együtt élni, Hogyan…
Tovább

Ajánló: Novemberi DEMO-napunk: Speciális logopédiai terápiák

Speciális logopédiai terápiák: logopédiai munka látássérült illetve autista gyermekekkel Miben más a logopédus munkája? Mire kell odafigyelni ha látássérült, hallássérült vagy autista gyermek beszédfejlesztésével foglalkozunk? Előadóink gyakorlati tapasztalatokat osztanak meg! Szűcsné Göblyös Erika látássérült gyermekek logopédiai fejlesztése Halápi Dóra hallássérült…
Tovább

Démoszthenész Egyesület Őszi Konferenciája

Szeretettel hívunk minden tagtársunkat és érdeklődőt őszi konferenciánkra, amelynek címe: Korai szűrés, mozgásfejlesztés, beszédindítás – Te hogyan csinálod? A konferencia helyszíne: Arany10 Kulturközpont 1051 Budapest, Arany János utca 10. A konferencia időpontja: 2016. október 29.   Előadók: Kas Bence, Alfaro…
Tovább

Feketéné Gacsó Mária: A logopédus kompetenciájának kérdéseiről

A logopédiai tevékenységen belül a dadogás kezelésével kapcsolatban leggyakrabban és legélesebben az illetékesség meghatározásának igénye merül fel. Ez természetes is, hiszen a dadogás jelenségével a tudományok mindegyike saját megközelítési szemléletéből kiindulva, eltérő szempontok szerint foglalkozik. A más-más irányból közelítő próbálkozások…
Tovább

Kovacsics Vilmosné: Afáziások Kézírása

6. ábra: betegség utáni írás

Logopédusként több éve foglalkozom afáziásokkal. Az afáziára a beszéd, olvasás, írás és számolás képes­ségének különböző mértékű elvesztése jellemző fel­nőtt korban. Az elsődleges cél nem az, hogy újra be­széljen a beteg, hanem hogy a megmaradt képessé­geit legjobban kihasználva kommunikálni tudjon. Összefoglaló…
Tovább

Mi is az a diszlexia?

eyeglass

1887-ben használták először ezt a kifejezést az izolált olvasási nehézség leírására. Jelenleg egyesek kizárólag a speciális olvasási nehézséget értik rajta, mások kombinált, olvasási, és írási nehézséget definiálnak vele, és végül vannak, akik mindenfajta tanulási nehézséget diszlexiának neveznek. Dyslexia szószerinti fordításban…
Tovább

Bartók Erika: Beszédhiba és diszlexia

Ismeretes a beszédhiba káros hatása a gyermeki fejlődésre, főleg az első és második osztályos tanulók esetében. Jelentősen megnehezíti az alapvető iskolai készségek elsajátítását, az olvasás-írás tanítását. Olvasási-írási nehézségek pöszeség esetén A hibásan ejtett hangok miatt a hang-betű kapcsolatának megértése, megjegyzése…
Tovább

Róth Mária: A pöszeség terápiája

Pöszeségnek nevezzük a beszédhangok torzított ejtését, kiejtésének képtelenségét, más beszédhanggal felcserélését, az adott nyelvi közeg artikulációs hangjaitól való eltérést. A pöszeség terápiáját általában középső, illetve nagy csoportban kezdjük, ezt a beszédhiba súlyossága és a problémás hangok száma alapján döntjük el….
Tovább